Ebből a kapcsolatból rossz nem születhetett
Korcsoport: bármely
2020-07-22

Minden apa álma egy olyan gyerek, amely mindkét szülő legjobb génjeit egyesíti, és még a szülés is zökkenőmentesen zajlik.

Tíz hónappal ezelőtt egy gyáriparos nagykutya randira hívott egy sörfőzőt. Ilyen kapcsolatról még nem hallottak ebben az országban, ezért nem is csoda, hogy titkos volt a légyott. Az álmait élő ifjonc sosem hitte volna, hogy beadja a derekát, de amikor látta, hogy az elvei nincsenek veszélyben, belement a dologba, amelynek gyümölcse a napokban született meg. A büszke apák július 21-én mutatták be közös gyermekeiket a nyilvánosságnak.

 

Békefi Gábor, a Dreher Sörgyárak vezérigazgatója és Szilágyi Tamás, a Mad Scientist Sörfőzde alapító-tulajdonosa egy kőbányai katakombába invitálta a sörértő elitet, hogy elsőként kóstolhassuk meg az új projekt eredményét: a júliusban debütáló könnyed, tiszta, világos sörök kedvelőit megszólító Underground Lagert, és a valamivel később forgalmazásba kerülő, sötét, karakteres különlegességek rajongóit célzó Catacombs Coffee Stoutot. A recepteket a sörfőzőmesterek közösen alkották meg, azzal a céllal, hogy a nagyüzemek technológiáját és évszázados tudását keresztezzék a kisüzemi sörgyártás friss, kísérletező szemléletével. A kezdeményezés Kőbánya X márkanév alatt fut. A szellemiségében és árazásában is a nagyüzemi variánsok és a kisfőzdék piaca közé érkező új márkát közösen alkotta meg és vezeti be a két kőbányai cég. Az Underground Lager a Drehernél, a Catacombs Coffee Stout pedig a Mad Scientist üzemében készül.

 

Azok után, hogy a Dreher tavaly tavasszal elsőként hagyta el a kukoricagrízt az összetevők közül, idén újabb bátor lépésre szánta el magát. „Szerettünk volna eltérni a hétköznapi működéstől és a megszokottnál szabadabban gondolkodni. Ehhez a kihíváshoz kerestünk egy olyan partnert, akinek az újításait és az azokból adódó eredményeit is nagyra tartjuk” – mondta Békefi.

 

„Ez egy remek lehetőség volt arra, hogy ne csak egy szűkebb célközönséghez jussunk el, hanem egy jóval nagyobb fogyasztói körnek is bemutatkozhassunk” – tette hozzá Szilágyi, aki Itthon biztosan nem tud ilyenről, de nemzetközi szinten sem nagyon hallott még ilyen kezdeményezésről.

 

Ahogy megtudtuk, nemcsak a sörök megalkotásánál, de a bevezetés előkészítésénél is egyenrangú partnerként vett részt mindkét oldal. A teljes folyamatban a közös alkotás és az együttműködés dominált. A Dreher annyira teret engedett a kisüzemi csapatnak, hogy nemcsak az arculat megtervezését bízták rájuk, de még abba is belementek, hogy előre festett aludobozba töltsék a söröket.

 

A 400 Ft-os ár bőven a kézműves szint (700-900 Ft) alatt van, és mivel a Kőbánya X söröket a Dreher Sörgyárak disztribúciós rendszerén keresztül forgalmazzák, így nem is lesz nehéz beszerezni. Vagyis, ha jönnek a haverok a hétvégén, vagy vendégségbe készülsz, végre lesz egy megfizethető minőségi sör, amivel nem fogsz leégni a társaságban.